05:55

Det ær vad klockan ar nu. En hektiskt natt narmar sig slutet och jag har "bara" tiotusen blodtryck, tempar och en CT undersokning som ska goras på en och en halv timme.

Darpå ska alls skrivas ner på ratt stalle i journalen och alla mediciner och dropp som givits ska skrivas in på sina kurvor och registreras så det blir ratt. Efteråt blir det rapport till pågående dagsjukskoterska och sen får jag gå hem och sova.

Problemet ar bara att efter en sådan natt då man knappt suttit, gått på  hogvarv i nio timmar och lite adrenalin på det, ja, då går det såklart inte att somna på længe.

Då ar det skont att bara jobba natt. For då sover jag så mycket att jag vander på dygnet och ar till skillnad från merparten av mina kollegor inte trott overhuvudtaget.

Men det ar klart att det ar skont nar det ar over andå. En dusch och en sval sang, det ar grejor det!

God morgon kara lasare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0