Sockerdricka, rap och en massa skratt


Premiär för svensk sockerdricka

När vi precis flyttat hit gjorde vi oss en tur ner till Kalmar. När vi ända var i Kalmar så tog vi vägen över bron och kikade på Borgholm (utan att hälsa på syster;-)). I Borgholm köpte Sivan vårt fina olivträd för ett fantastiskt pris och så åt vi en glass innan vi vände nosen hemåt.

Innan vi kom så långt var vi tvugna att göra ett par saker i Kalmar. Det var att titta på stadens centrum, äta thaimat (ät så mycket du vill för 80 kronor), ta en polkagrisglass, titta på slottet och parken och så det vi egentligen skulle göra.....IKEA såklart.


Allt hann vi med och på sena eftermiddagen var vi åter påväg hemåt Västervik. Efter någon mil kom efterdyningarna av alla mat och allt salt. Det i kombination med att det hade varit fullt solsken och vi säkert hade druckit dåligt gjorde att vi blev akut törstiga. Jag kan fanktiskt inte minnas att jag någonsin hade varit så törstig som då.

Sivan erbjöd sig då att springa in och köpa dricka om jag bara stannade någonstans. Sagt och gjort. En bensinstation mitt ute på bonnalandet får besök av ett norskt yrväder. Ut kommer hon efter en stund med en megastor flaska sockerdricka,

Ja just det. SOCKERDRICKA av alla drickor man kan välja!!! 

Alla vet ju att sockerdricka inte släcker någon som helst törst. Sockerdricka som jag trodde bara fanns på Konsum och fortarande i glasflaska (gömd bakom fruktsodan). Detta kunde ju inte Sivan veta eftersom hon aldrig någonsin varken hört om, eller sett sockerdricka förut. Hon provar och jag säger åt henne att bara dricka i stora klunkar.

Ut kommer det. Både genom näsan och munnen. Sprutandes och med en riktig gammaldags långrap som efterföljare. Och så skrattar hon. Skrattar så tårarna trillar, dricker, rapar och skrattar igen. Just såsom bara Sivan kan skratta!

Ett härligt minne från vår alldeles första vecka i det nya hemlandet.


Skrattar och torkar tårarna på en gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0