Uppehåll och framtidsplaner

För dagen är det en hel del funderingar på framtiden som det tycks. Syster funderar på förestående bröllop, dotter som funderar på högskola, sambon som funderar på sin skola och jag själv som funderar på framtid och jobb.

Det dyker upp nya jobb här i Norge och jag trivs så pass bra med denna ordning att jag tror jag vill och kommer göra det jag kan för att fortsätta. En vecka på och tre av. Eller som man också kan se det. Tre veckor i rekreation och en vecka till inkomst.

Det är bara ett litet problem. Bostad!

Vi må ordna ett ställe att bo och de närmsta veckorna kommer vi få se anonns på små 40 kvadrats lägenheter och vad priset kommer bli på dom. Tyvärr misstänker jag att det slutar på minst 700 000 NOK.

Ett annat alternativ är husbil som jag läst att allt fler arbetspendlare väljer att bo i. Priset för en praktisk sådan är någonstans upp mot 400 000 SEK. Vi får ge oss lite till tåls och kika runt lite.


En gnutta sol utanför fönstret på Arnegårdsveien

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0