Julmarknad i Västervik

Idag har det varit ett riktigt skitväder. Det har blåst förfärligt och det var så grått att man inomhus varit tvungen att ha lyset på för att se vad man gjorde. Jag började min morgon med att ta fram cykeln och cykla ner på stan. Jag trampade iväg med cykeln till stationen där jag skule ta en buss för att hämta bilen min. Det var sådan motvind att jag (trots att jag körde sakta) var helt genomsvett på ryggen när jag kom fram.

När jag sedan var tillbaka i stan bestämde jag mig för att ta en tur upp till Unos torn och Kulbacken där det var julmarknad. Om man ska säga något om den så var det nog just att det var julmarknad. Det var hemkokta karameller, kolor, korv och glögg. Det var tomtar, lovikavantar och granar. Det var gott om folk och det var en god del stånd inne på museet.

Jag vände i dörren och gick därifrån och därmed inga bilder från insidan. I stället gick jag förbi Stegeholms slott och tog ett par bilder innan jag begav mig upp till butiken för att köpa lördagsgodis. Mer om DET i morgon.


Kulbacken


Ett par steg upp till slottet


Ingången med en skymt av fängelsehålorna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0