Till Fru G

Kryddsmör då? Jag har inte ätit det sedan jag var en liten pojk och levde på korvkioskens Lövbit. Vilket som i efterhand var värst, kryddsmöret eller lövbiten vet jag inte. Smöret var (vet jag idag) av en lite gammal, härsken smak och inte ens då gott. Jag tror det hette persiljesmör och var för övrigt det enda kryddsmör som fanns.

Idag då allt finns i mycket större urval och då färdigheterna i köket mångdubblats (det har säkert smaklökarna också gjort) är kryddsmör som man gör själv otroligt gott. Det är säkert heller inte speciellt onyttigt med tanke på att de flesta påssåserna ska ha 50-100 gram smör...

Kryddsmör går ju fint att göra även på MiniLätta.....


Kommentarer
Postat av: Fru G.

Jag brukar göra eget kryddsmör med Becel smörgås margarin(low budget & det som alltid finns hemma, smör är ju alltid bäst), vitlök & persilja. Vitlök ät ju alltid en vinnare & lite härliga kalorier lyfter ju bara upp smakerna. Är köttet dessutom lite skosulasegt så är vitlökssmör alltid en lösning. Jag är inte så bevandrad i köpekryddsmörets värld, då jag tycker det är lätt som en plätt att göra det själv.

2008-05-19 @ 16:51:16
Postat av: Fru G.

Sen är det klart att man sitter ju inte & käkar bea, kryddsmör & påsås i mängder & varje dag... Men nån gång då & då... Yeah baby! Jättegott!

2008-05-19 @ 16:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0