Stilla söndag




17:de majmiddagen igår tillsammans med vännerna avlöpte lungt och stilla. Det var god mat och trevligt umgänge som vanligt. Männen i sällskapet var nyktra beroende på att värden hade vakt på jobbet sitt. Jag själv sympatiserade och körde därför. Vi kan spara oss till en annan gång och jag hoppas det blir ett långbesök när vi flyttat till Sverige. Då lovar vi god mat och massor av konjak!





Klockan var just inte mer än midnatt då vi var hemma och jag som fortfarande sliter av trötthet somnade på en gång. När jag sedan vaknade i morse stod katten Desmo på kudden och jamade uppfodrande. Jag trodde det var att han ville kela, men det var det inte. Han ville ha skinka och leverpastej den lille bortskämdingen.

Det är nämligen så att vi efter ett par dagar börjar dela på leverpastejen. Sivan som bara äter barnpastej (jag gör det inte alls) vill inte äta av min pastejoch då blir den säkert gammal och måste kastas. Därför delar jag sista biten med katten. Så, som vanligt fick han sin bit och jag var mer sugen på julskinka, så jag skar upp och åt det på min smörgås.

Det innebar att katt-token inte alls var förnöjd. Han har gått runt och tittat krävande på mig och jag är säker på att han menar att han är otättvist behandlad som inte får dela slutet på skinkan med mig. Precis som leverpastejen.





Idag har vi annars solsken. Det var nästan minusgrader inatt igen och vinden blåser ännu kraftigt från norr. Det är snart tio grader varmt och kanske, kanske vi kan sätta oss på baksidan i solen ett par timmar.





Vi hörs till kvällen om något vart att rapportera hänt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0