Söndag kväll och avrundning av veckan

Vädret idag blev bara sådär. Fortfarande kall nordanvind som tar sig in överallt även om man försöker finna lä och har tur och hinner ut i en kort stund av solsken. Det har varit just så idag. in och ut. Packa lite, sitta lite vid datorn, kollat på en måttligt bra skräckfilm och så stack vi ut och sprang en runda på sena eftermiddagen.

Efter det och duschen började Sivan i garderober och fann säkert en hel del kläder hon inte ens visste att hon hade. Jag satte fart på grillen och skrubbade ett par potatiser som lades i folie och därefter direkt på kolen. Det börjar bli trist och väldigt tomt i frysen vår, men nu är jag lugn. Vi kommer INTE behöva köpa kött här i Norge. På tisdag åker vi till Västervik för att sedan på onsdag morgon skriva kontrakt och betala en massa pengar. Vi blir då kvar över dagen för att framåt kvällen åka tillbaka till Norge igen. Sivan har en utbildningsdag på onsdagen.Då handlar vi så vi klarar en vecka till här!

Vi tar med oss kajakerna och så mycket som går in i bilen för att lämpa av när vi ändå är där. Jag misstänker nämligen att det kmmer bli problem med utrymmet i den lilla lastbilen vi hyrt och därmed får vi försöka tänka utrymmessmart.

Maten i kväll blev fläskkött, grillad tomat, kryddsmör och resterna av tzatzikin från i förrgår. Toppengott ihop. Till dessert (jag beslutade ikväll att vi ska försöka ha det på söndagarna) blev det vanlijglass, frusna blåbär, chokladsås och ugnsstekt banan. Sött och gott med en kopp kaffe till..

Nu tar vi kväll och hörs en annan dag.






UPDATE:
Ser att jag kanske skulle tagit kortet innan jag började äta och smetade ihop alltihop till en synligt osmaklig gröt, men det var faktiskt godast sådär!

Kommentarer
Postat av: Fru G.

I det landet jag bor tror man inte på sås-grejen överhuvudtaget. Därför är jag som bestaa av sås då jag kommer hem. Jag kan meddela att vi åt den allra flottigaste äkta såsen med massor av smörsmak!!! Bea på pulver funkar i nödfall, brukar köpa med mig det hem. Men hemgjord bea är himmelskt!

Bea = världsklass!Ha de!

2008-05-19 @ 11:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0