Så ska det låta

I går satt både Sivan och jag och tittade på Så ska det låta. Det var ett tag sedan jag gjorde det och att vi nu återigen fastnade där berodde på att vår tv har upphört och att vi därmed är begränsade till pc-program. Detta beroende på att abonnemanget gick ut för någon vecka sedan och att vi då tänkte att vi gott kunde vara utan tv i två veckor.

En annan orsak till at jag inte tittat är att jag inte känt att de senaste veckornas artister roat mig. En fördel med datorn är att man kan spola när dom blir lite "jobbiga".
I går var en blandad kväll. Tvillingbröderna Rongedal som på ett sätt är duktiga, tar ut svängarna och bjuder på sig själva. Men som också kan bli lite för mycket med yviga gester och ljusa röster som nästan går upp i falsett ibland.

Så var det Jill Johnsson som har en jättefin sångröst men lite trist med sin country. Då blir det toppen i ett program där hon "måste" sjunga även andras matrial. Lite som Cher som aldrig gått riktigt hem med sitt eget, men som är fina fena på andras låtar.

Sist men inte minst ( i detta sällskapet) hade vi Barbro Svensson, LillBabs! Kvinnan som den 9 mars fyllde sjuttio år. Hur gammal hon egentligen är, det vet vi inte eftersom hon bara ställde sig upp en gång för att sjunga. Men minnet har hon kvar och texterna satt som dom skulle. Visst lät det lite på kanten någon gång, men det har det ju alltid gjort med henne. Personligen tycker jag hon fick med berömt godkänt!

Så sammafattningsvis var det en bra kväll och återigen slås jag av hur Sverige lyckats med att få "alla" att vilja var med i programet. Det gör att det blir god underhålning för många åldrar. Vi ser fram emot en fortsättning!


Kommentarer
Postat av: acke

Verkligen trevligt att se att artisterna inte skulle springa upp på golvet och visa upp sig vid varje sång. Rongedalarna är ju genommusikaliska och bra även om de hade en repertoar som var helt främmande för mig. Jill Johnson har charm och sjunger bra och Lill-Babs är ju fantastisk som personlighet och inte såg hon ut som 70!. Sen tycker jag att det var fel av producenterna att blanda så olika artister. Jag är övertygad om att flera av textraderna var av den karaktären att Lill-Babs inte hade en aning om dem.

2008-05-18 @ 13:59:06
Postat av: HerrEriksson

Blandningen kan jag hålla med om på ett vis, även om det gick bra denna gång. Men nog har vi alla sett en eller annan artist som varit helt vilsen i programmets låtval och där den stackars artisten/artisterna suttit och sett helv vilsna ut.

2008-05-18 @ 15:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0