Så är det sommar i Norge

Idag vaknade jag redan efter tre timmars sömn. Det gjorde inte så mycket eftersom jag redan hade förberett Sivan på att jag tänkte stå upp ett par timmar och sedan lägga mig igen lite senare. Så sagt och gjort. Upp och laga frukost och sedan ut på baksidan i vår miniträdgård för att njuta solen. Det var varmt! Riktigt varmt. Som en het sommardag och när jag satt där med svetten rinnande både här och där så mindes jag förra årets sommar. Sommaren som uteblev helt.

Vi håller tummarna för att sommaren blir bättre i år och då speciellt som nyblivna husägare med en liten täppa som ska ställas med. Likaså att vi får varmt i vattnet och massor av sol på våra tänkta kajakfärder i Västerviksskärgården.

Efter ett par timmar i solen var det  dags att gå in  och duscha för att sedan krypa ner och sova. Sivan återgick i sitt examensarbete och jag somande bums. Grannflickan var här och knackade på, bara en liten stund senare, men då sov jag redan tugnt.

Nu har vi varit på en promenad och därpå ätit lite av den gångna veckans rester. Det blev också ute i solen som är sådär härligt kvällsvarm. Nu är det dags för ytterligare en timme i sängen innan det dras iväg på jobbet igen.

Ja, gott folk. Det var väl i stort sett det hela som sker när jag har jobbarvecka.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0