Russebussar del två


I ett tidigare inlägg berättade jag om de norska russen. De är motsvarigheten till våra svenska studenter. Bara med den skillnaden att dom är så mycket mer. Nu är det igång på allvar och altiviteterna ökar för att kilminera den 17 maj. Det innebär att det skrivs spaltmeter varje dag om vad de hittar på och om det man här kallar hærverk, fyll och sexuella övergrepp.

Det tänkte jag inte gå djupare in på utan i stället visa på en video jag fann i norska Dagbladet. Den handlar om russbussar som nu träffat i norska Tryvann, en årlig träff där man tydligen utser den flottaste bussen.

För den som har lite svårt med norskan kan jag berätta att man beräknar bussarnas pris på mellan 500 000 och
1 000 000. Spännande är att se den dyraste bussen, som ser för jäklig ut, men där man helt och hållet satsat på ett extremt ljudanlägg. Dessa bussar med sina högtalare på taket har en ljudkapacitet på en fullt modern konsert med någon av de stora banden. Dvs otroligt högt och ljudet når över en km.

Man säger i videon att i stort sett alla bussarna idag har egna elanläggningar för att driva dessa musikanläggningar och att ett sådant elverk räcker till för att driva 10 stycken medelstora lägenheter.

Jag säger som jag brukar... det finns för gott om pengar hos en del.

Kommentarer
Postat av: Natalie

men.. dette er ikke alle russ.. Det er som regel russen på Østlandet som har store busser. Her på Sunnmøre har vi biler, som regel av typen Starcraft ;)

Mye billigere og mye finere! :)

2008-05-02 @ 01:33:49
URL: http://diazdster.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0