Hur ser en torkvinda ut?

Det är väl inte sådant som folk flest går omkring och funderar på, men igår när jag var ute tyckte jag plöstsligt att vår torkvinda kändes lite märklig. Jag stoppade upp en kort stund och funderade på vad jag visste om torkvindor och kom fram till följande.

-De är fyrarmade
-De sitter oftast fast i en betongklump
-De går att snurra (helst av egen kraft i vinden)
-De har en tunn nylonlina (några gamla har en lina omgiven av plast(såklart en sådan vi har nu))

Så långt allt normalt, men när jag hängt upp massor av tvätt på vår ställning så fick jag se att det var en sida kvar.

Det var då jag var tvungen att tänka till lite och insåg att torkrvinda hade fem torkarmar (grannarnas likaså). En hel sida extra att hänga upp tvätt på. Eller är det så att jag gått genom livet och haft fel om antalet armar?

Hur som helst. från vardagsrumsfönstret ser den lite ut som ett spindelnät


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0