Så var vi igång igen med husförhandling

280308 09:37
Först ut på plan och med bud som riktpris var angivet så sitter jag nu här. Spännande, även om det inte är som första gången. Denna gång är det premiär för onlinebud. Det innebär inte att man bjuder online (tror och hoppas jag för då går det ju till helsike då jag bara kommer sitta och titta på) utan att man får de senaste buden inramlande i sin dator i stället för via sms. Sen ringer mäklaren upp till nästa budomgång.

Denna mäklare har annonserat att han brukar jobba sakta.

Hoppas bara det inte går så sakta att vi tappar spänningen och somnar!




12:50
Så går det något jäkligt trögt. Det från att det började strax efter halv tio har priset gått upp 150 000 SEK. Då kom de sista femtio alldeles nyss. Annars har det stått still i över en timme och det får i alla fall mig att tappa sugen. En lång stund hade jag till och med glömt att vi satt i budgivning. Jag återkommer när jag vet mer.

13:40
Snart en timme till och 60 000 upp. Det har under tiden blivit ytterligare en avhoppare och därmed fyra kvar.

14:30
Så var det ytterligare ett avhopp. Sista budet gavs av oss och så var vi 40 000 högre i pris. Tre stycken kvar!

15:00

Ny omgång och en höjning med 70 000. Nu i skrivande stund kom det två bud till på sammanlagt 30. Nu höjer vi tempot och det finns en god marginal kvar till det planerade taket. Vi är fortfarande tre stycken intresserade.

15:10
Ytterligare ett avhopp. En kvar och en god chans, Vi ska dock inte ta ut något i förskott!

15:15

I MÅL


I'll be back!

Kommentarer
Postat av: Fru G.

Men!!! Ar ni med hus nu? Eller vada? Har jag hajat ratt? Mer info om huset tack, garna bilder & lagesinfo...
MVH/Nyfiken i en strut

2008-03-28 @ 19:47:39
Postat av: Pappis

Har ja fattat rätt????

GRATTIS: försök Å sov G O T T !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-03-28 @ 22:24:31
Postat av: anna

Spännade! Ser fram emot att på läsa fortsättningen... :D

2008-03-29 @ 03:44:28
URL: http://annatanker.blogg.se/
Postat av: Fru g. -igen!

Hjartligt grattis till huset! Har kollat in bilderna & det var ju fint. Visst ar det lite grejer att pyssla med, men det var val sa ni ville ha det? Men det ar anda fullt beboligt, sa att nikan flytta in & göra grejer vartefter. Nar flyttas det?

2008-03-29 @ 08:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0