När olyckan är framme

Igår började vi den långa och omständliga färden mot Idre. Eftersom vi skulle till södra Sverige för att titta på det eventuella huset började vi tidigt. Lite dåligt med bensin, men eftersom Hönefoss skulle ha en god del över tolv kronor litern bestämde jag mig för att vänta till Sandvika med att tanka. Det brukar ju ofta vara lite billigare mot storstaden till.

Det var rätt så mycket trafik och som vanligt var hastigheten ofta nere i under 50  km, men det är ju så det är i Norge. Vi kom i alla fall fram och svängde av för att tanka, samtidigt som jag redan började se fram emot att åka tvåfilig väg in mot Oslo och sedan snabbt  mot gränsen. Jag  hade nämligen räknat ut att tidsmässigt skulle det bli perfekt med en kebabrulle på min favoritpizzeria i Årjäng.

När jag rullade in på Statoil var det bara en pump ledig. Det stod en bil framför, men den såg ut att vara på väg därifrån så jag smög sakta in bakom. Han startar, backlysenan tänds och så säger Sivan....  "Han kommer köra på dig"! Det var väl i stort sett det jag också såg, men tänkte att han måste väl titta när han backar. Det var han inte alls tvungen till. Han körde kort och gott rakt in i mig med en hiskelig smäll. BOOOM!!


Så tog det stopp och det blev tyst. Alla tog sig ut. Vi två och dom var fem i den lilla golfen. Den stackars mannen var rejält stessad och bad direkt om ursäkt. Det var ju ingen större fara, bara en lytspolare på min bil som gått sönder. Hans klarade sig med lite färgskrap. Efter en stunds överläggning föreslog jag att jag skulle kolla vad det kostade att reparera min på egen hand då han hade en självrisk på 4000 NOK. Vi passade dock på att skriva skadeanmälan.


Resan i övrigt gick bra. Vi fick vår kebabrulle och var strax framme och i säng. Nu åker vi på stan och handlar lite innan vi beger oss söderut. Det är gråväder och nästan regn. Trist hustittarväder!

Good morning friends!

Kommentarer
Postat av: Fru G.

Det later lite som en norsk vits tycker jag......:)

2008-03-17 @ 16:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0