Jag är en man i mina bästa år!

Den som ofta är på internet kan både här och där, framför allt på olika chattforum läsa att folk, speciellt kvinnor som är komna över de 35 åren, på frågan tämligen ofta svarar att de just är i sina bästa år. Det tycker jag är väldigt sorgligt.

För om vi tänker lite närmre på vad dom egentligen säger så innebär det ju att dom just nu, här i detta ögonblcik har den bästa tiden i livet. Om det är så att det är så himla bäst just nu så borde det ju innebära att det är sämre (dårligare) i morgon. eller hur? Och tänk då ytterligare lite längre....

Om jag har min bästatid nu när jag är nyss fyllda 35 hur ska det då bli sen? Jag menar... i morgon, i övermorgon och nästa vecka. Inte nog med det utan jag törs knappt tänka på hur det kommer vara nästa år, eller för den delen om tio år. Genom den statistiska centralbyrån får vi veta att genomsnittsåldern för ett par år sedan var 76 år för män och 82 för kvinnor i Sverige.

Tänk då (igen)! 35 år och i sina bästa år!

Det innebär i så fall 47 respektive 41 år i nedförsbacke där allt bara blir till det sämre. Näää, fy tusan!!


För mig har det bara blivit bättre och bättre och så tänker jag fortsätta ett bra tag till om jag kan påverka.


Kommentarer
Postat av: Faderen

Rätt innställning tycker ja,det blir bara bättre

2008-03-27 @ 09:25:37
Postat av: anna

Men kan det inte vara så att man ser till den tid man levat...? Så ser jag det i alla fall, även om livet är tufft nu så känner jag mig mer och mer tillfreds med mig själv för varje år och hoppas att det fortsätter så. :)

2008-03-27 @ 11:20:57
URL: http://annatanker.blogg.se/
Postat av: HerrEriksson

Så klart det kan. Dt kan vara hur som helst :)

Men jag föredrar nog att ha det bättre och bättre. Det är en strävan det!

2008-03-28 @ 00:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0