Att äta ute

När man är två vuxna utan hemmaboende barn blir livet helt annorlunda än tidigare. Egentligen mest för att man har betydligt mer pengar än man hade tidigare. För vår del tar det sig uttryck genom att vi jobbar betydligt mindre, men fortfarande har mer pengar att röra oss med. Det innebär såklart att man är mer ute "på farta" som man säger här,  köper mer saker och kort och gott har mer över. För vår del så har det varit en självklarhet att "äta ute". Det behöver inte innebära att det är lyxmat utan det kan kort och  gott bara vara McDonalds eller vilken liten restaurang med dagens rätt, som  helst.

I Västervik blev det för andra gången dagens på den grekiska restaurangen, Sivan åt köttfärsspett och jag kyckling. Gott, gott och vi kommer garanterat åter. Här det som blev kvar hos Sivan (som ibland är väldigt liten i maten).


Efteråt tog vi en tur på staden och köpte (det skyller jag på Sivan och vill inte bli inblandad i) vita påskfjädrar.


Jag har förstått att hon tänker försöka släpa mig med upp på en tur i skogen efteråt. Det blåser nordan och är riktigt kallt ute. Föresten... Sivan har aldrig provat kombinationen katt, påskris och fjädrar. Vi säger att jag återkommer med foton och berättelse hur det slutar. Ni som har katt vet ju redan.

Åter till reseskildringen och Västervik. Det var som sagt kallt på stan och vi blev snabbt sugna på något varmt. Därför blev det Café Tant Grön. Ett precis sådant café som man vill sitta på hur länge som helst och dricka kaffe eller choklad och äta nygjorda smörgåsar och sedan titta på folk som går förbi ute i kylan och snörusket.


Eftersom vi var nyätna blev det bara en biskvi för mig och Sivan, ja hon ville ingenting ha. Hon var fortfarande mätt. Hur som helst och som kvinnor är så blev hon snart sugen på min biskvi som såg söt, kladdig och god ut. Jag erbjöd mig att köpa en åt henne, men hon ville inte ha en hel (på kvinnors vis) utan bara smaka lite på slutet. Nu satt hon bara där och drömde och slutet låg länge på tallriken. Det blev mindre och mindre kvar och till slut såg det ut så här. Den hade slinkit ner i min mage, den biten med. Sivan hängde med läppen och tog ett kort som bevismatrial över hur elak sambo hon hade.


Som tur är blir hon aldrig sur och det blev hon således inte den här gången heller....

Kommentarer
Postat av: Kattis

Ha en riktigt trevlig påsk!
K

2008-03-20 @ 12:39:44
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Kattis

Ha en riktigt trevlig påsk!
K

2008-03-20 @ 12:40:27
URL: http://kattis11.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0