Nattligt trauma i Västervik

Desmo vår kära katt kom för en litenh stund sedan upp och gjorde mig sällskap vid datorn. Har var kelsjuk som han ofta är på kvällar och tidiga mornar och när han satt i mitt knä kände jag det! För första gången i hans 18 månader långa liv hade han en fästing.

Ingen stor blodfylld sak, utan en liten, liten rackare. Nättopp så liten att den bara anades under mina känsliga fingertoppar.


Så raskt ner på badet och fram med peangen och efter en del kamp (han är ju så förbaskat nyfiken katten) så fick jag tag i den (fästingen alltså) och med ett barmhärtigt ryck slet jag loss den med huvud, tänder och allt. Ett och annat abbesinerhår följde såklart också med. Fästingen har nu övergått till en annan livsform.
Själv går jag till sängs nu. Kanske Desmo blir med!

God natt

Kommentarer
Postat av: Sivan

Det var som fillern! Gi Desmo hvitløk! Ellers bra jobbet. Kyss igjen.

2008-07-23 @ 00:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0