Vi skulle varit påväg mot Stockholm nu

Men det är ju långt ifrån alltid som det blir som man tänker. Lunchen idag bestod av hemlagad tunnbrödsrulle. Innehåller var så¨klart lite smör på brödet, potatismos, finhackade tomater och rostad lök. Dör fanns också en av de nya scankorvarna som vi fått som favorit och på den var det såklart senap (skånsk) och ketchup (Heinz såklart).

Så satte vi oss ute i solen och tog med oss en cider till maten. Den första rullen gick bra och den slank ner i rekordfart. Den var toppengod ska jag tillägga ifall någon här aldrig ätit tunnbrödsrulle.

Det var när jag kom till slutet på den andra olyckan var framme. Jag klämde lite för hårt och vips! Korven sprätte upp och med den följde både tomat, ketchup, senap och lite mos. Rakt över mina bästa schorts som jag hade på mig och som skulle med.

Så nu ligger dom i torktumlaren och jag tänker att dom om dryga halvtimmen ska vara så torra att dom går att få på sig. Vi har nämligen lite bråttom. Vi ska besöka Trosa på en blixtvisit. En snabb titt på byn och sen en fika med dottern innan bilen åter ställs mot Stockholm. Båten går klockan 20 så det är ännu gott om tid.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Elina

Hej ...Var bara in för att läsa lite...

Ha en bra vecka ..Kram

2008-08-24 @ 10:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0