Torsdag och uppehåll

Idag har vädret varit ok. Därför passade vi på att hyra kärra och köra iväg diverse sopor som låg och väntade. Vi tog också de två stygga kompostbehållarna som leget i ett par veckor nu. När vi ändå hade kärran så tog vi svängen förbi blomsterhandeln och köpte en hel hög med blomjord som vi senare fyllde up i slänten. Det mesta av arbetet stod såklart Sivan för, medan jag gjorde lite av varje (lunch, kantklippning, gräsklipp m.m.

Nu återstpr bara småplock och lite mer blommor

När det var klart kastade sig Sivan övar plattorna och började byta ut de rena betongplatorna mot de av dansk sjösten. Vi ska så småningom byta ut alla betongplattor mot sjöstenen, men vi väntar på att någon ska komma och säga att dom vill ha de som blir över eftersom vi har mellan 60-70 stycken. Själva behöver vi max tio stycken. Jag satte ut en annons på Blocket igår, men intresset är svalt och jag anar att vi själva kommer få slita med att lasta på kärra ch köra på tippen.
Tanken var i alla fall att vi skulle få den röda klätterrosen Desperado (som vi köpte i Norge nu) i jorden. Den ska få växa mot förrådsväggen, även omjag vet att det kommer förstöra träet så småningom. Föresten fann jag också en fin gul ros som jag tror jag ska köpa nästa gång jag åker och jobbar. Den ska i så fall få pryda planket mot grannen.


Den röda klätterrosen går i vattensjuk jord mot husväggen

I kväll åkte jag upp till färgaffären ochköpte takfärg. Jag har tänkt mig upp på taket i morgon för at måla takfönster, fläkt och skorsten. Som det ser ut nu så har färgen släppt och behöver bättras på. Det finns som snes ett oändligt antal saker som ska fixas utan att det egentligen syns att det blivit bättre.

Kommentarer
Postat av: Siv

Ha-ha Desperado du da liksom (ble det for mye Banderas her om kvelden da jeg ville höre på Carlos??). Santana er det serru.

2008-08-07 @ 22:34:36
Postat av: Petra

vara bara försiktig på taket! jag vill inte höra om att du ramlar ner, igen! KRam

2008-08-08 @ 12:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0