Joggningtur

Nar man val ar ivag på jobbarvecka så blir det ganska intensivt. Man jobbar, ater och sover, men sen blir det inte så mycket mer. Vad vi gor ar att forsoka ta en joggningtur varannan dag ungefar. Det marks val att man inte ar på topp nar man springer. Eftersom det ar samma tur som jag nu lopt i flera år kan jag den utan och nnan. Likaså vilka tider jag ska springa på. Efter att ha sovit 4-5 timmar så marker man tidsmassigt en otrolig skillnad. Kanske inte så markligt.

En annan sak jag noterat ar de många loparna man moter i skogen. Det ar snart Ringerike Maraton och det innebar att massor av folk ar helt desperata. På dagens tur motte jag flera som springer, låter som om dom var jagade av djavulen sjalv och ideligen stirrande på klockan.

Maran går på lørdag och ar ett evenemang som lockar over 2000 deltagare. Man springer hel, halv, kvar eller i åttamannalag. Sjalvklart så kan man också springa i herr, dam eller mix. Forra året sprang Sivan och jag halvmara i lag. Men med en ond hoft som jag dragits med i månader har inte traningen blivit vad den ska och darmed står jag over detta år. Sivan daremot srpinger for sin gamla arbetsplats. Det innebar att jag får slapa mig upp vid tolv for att gå ut och heja på.

Som du kara lasare sakert noterat saknas prickarna over a o. Det finns ignet bredand dar vi bor och jag får smyga in lite text på jobbardatorn. Problemet ar bara att det ar sparrat och inte går att andra språk. Personligen anser jag att de tar lattare att lasa texten såhar an med de norska æ och ø.

HerrEriksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0