I går kvälll regnade det igen

Det var som det flera gånger den sista tiden varit, helt sanslöst vad regn det kom. Det svämmar över i takrännor och vatten tar sig in precis överallt. Jag kan inte låta bi att tänka på de som har källare. Jag bestämde för länge sedan att jag inte skulle ha källare och jag har bara blivit alltmer övertygad att det är ett otyg.

Idag är vädret lite svårt att sia. Det börjar bli blått borta i kanten när jag nu tittar ut genom fönstret, men det var helt grått i morse när vi stod uppp. Vi håller kort och gott tummarna för att det blir bra så får jag måla fönster och skorsten en gång till idag.

Planerna är annars lite vaga. Vi är nu på väg ner på stan för att gå på månadens loppis som hållls på torget. Det är också några få butiker som ska besökas. Sen får vi se om det blir några överaskningar väl nere i centrum. Det brukar kunna bli det. Det lär vara en alternativ visfestival i stadsparken men vi vet inte om det var idag eller i morgon.

Annars planeras grillning till kvällen. Vi försöker fånga de sista varma kvällarna  innan höstfukten är här...


Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0