Hemma

Så var arbetsveckan slut (tio nätter) och jag satte mig i bilen för att under sena eftermiddagen åka hem. Det blev rätt så sent, men det var det utan tvekan värt. Efter tio dygn i en liten sparsamt inredd hybel med bara det allra nödvändigaste (även när det gäller mat tyvärr) så tyckte både lymmeln Desmo och jag att det var dags att åka. Dessutom får jag idag besök av dotter och pojkvän.

Husdjur i Norge

Det var en resa som gjorde mig helt förundrad då jag noterade att HELA Norge var ute på tur. Det började snart nog efter Oslo med att trafiken tätnade in mot staden. Då var klockan närmare 6. Körena byggdes på och vid Fredrikstad stod det sedan helt still. Sen fortsatte det så, mil efter mil ända fram till gränsen. Där var det kontroll och det bidrog alldeles säkert till kaoset.

Vid gränsen bar det lite bredare väg och då lättade det en stund, för att sedan stoppa upp igen. Det var helt märkligt. Lördag och kö ända från Strömstad klockan 19 en lördag. Som om det inte var nog fortsatte de norska turisterna/handlarna att åka hemåt. Ner till Uddevalla var fortfarande tre av fyra en norskregistrerad bil och fortfarande innan Göteborg var det en god del norrmän som var påväg hemåt.

Nu stundar en veckas ledighet innan jag tar ett nytt tag på jobbet. Därefter tänker jag ta en riktig långledighet en bit in i hösten (om det sedan blir så, det är en annan sak).


Desmo som innekatt har trist. Fäktar efter björnar på tv!

Kommentarer
Postat av: Siv dä

Hej! Roligt att Du är tillbaka på bloggen. Hoppas att Du får en fin vecka och några trevliga dagar tillsammans med Petra och Kristoffer. Kram!!

2008-08-03 @ 17:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0