Fredag och nästan sommar

Idag har det varit bra väder. Inte så att solen skeb från klarblå himmel, men den har doock skinit i perioder. Vi har därför passat på att göra diverse renoverignsting på huset. Det var i huvudsak taket som gällde idag. Det var en hel del färgsläpp på skorsten och takfönster som nu är målat en gång. Om vädret håller sig ska det målas en gång till i morgon. Vi har också tvättat burspråk, eller Sivan tvättade och jag sköt tegelpannor så hon hade någonstans att sätta fötterna.  I samband med det passade jag också på att ta bort en hel del mossa som växte på pannorna.

På baksidan fann jag ett fågelbo och på framsidan fann Sivan en fladdermus under en panna som jag skjiutit upp. Jag missade den helt. Annrs bjöd dagen på få överaskningar. Vi hann en stund i solstol med en god bok, vi hann springa en tur och vi har nu grillat kvällsmaten. Vi föll för grupptryclket då någon granne tände gri luktade otroligt gott.

Jag har målat skorsten och fönster


Sivan i sin tur skurar takplåt och burspråk


Desmo tog sig på oförklarligt sätt upp. Stegen? är i alla fall mest nyfiken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0