Det bråkas i skogen

I "vår" skog har det varit bråk ända sen vi kom till Västervik. Det har sågats ner träd, avverkats och det har pågått från tidig morgon fram till sena kvällen. Dessa maskiner är ju inte beroende av dagsljus för att jobba. Inte heller de som sköter dom.

Jag undrar ibland när maskinförarna sover. Dom kanske inte behöver sömn som vi andra.



Nu har det i alla fall varit färdigt i över en månad och det har varit tyst och skönt. Skogen har blivit gles och luftig och trimret har stora lastbilar fraktat bort. I huvudsak på dag och tidig kväll. Vad som varit kvar är det jättehögar med ris och annat som blev över. Då visar det sig att det inte körs iväg som jag trott. Nej nu kommer ytterligare en maskin, en helvetsting som (i alla fall vad mina öron upplever) går dygnet runt. Maskinen är jättefin och har till uppgift att flisa allt det som är över i pyttesmå flisor som sedan hamnar i en stor (flera) stora konteinrar som sedan stora lastbilar kommer och hämtar. Det är ett jäkla bråk på flismaskinen och vi somnar till den på kvällen och vi vaknar till den på morgonen. Fast i kväll är det fredag och då vilar den. Dess förare också hoppas jag....


I morgon är det heldagspaddling som gäller så vi hörs till kvällen. Kanske blir det en bild också...

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0