Biokväll med middag ute

I kväll var det planerat Mamma Mia eftersom dottern med pojkvän inte var roade av den när dom var här. I stället blev det Batman, vilket vi inte ångrade.  Nu i det trista vädret var det dags att se den andra filmen, den som fått så mycket beröm.

Redan förra gången borde jag misstänkt något då medelåldern var osedvanligt hög. Det var nog i huvudsak 50+ som gick för att se filmen. Idag var det långa köer, trots att det var en vecka sedan vi var där sist. Jag var tämligen säker på att det skulle vara gott om platser, men tyvärr gick det inte att kolla på internet. Så bion började halv sju och jag skulle bjuda Sivan på mat efteråt på valfritt ställe. Det visade sig dock när vi stod i kön att fok var upprörda. De som var gott vuxna. Det var slutsålt och trots att det inte framgick vilken film som var slutsåld så gissade vi på Mamma Mia. Väl framme vid kassan visade det sig att så var fallet. Inget att göra med utan vi planerade raskt om till middag på restaurang i stället.

Dock sade Sivan att hon ville se film  hemma i stället och jag föreslog då att vi skulle prova en pizzeria som jag hade fått för mig skulle vara bra (uteslutande på att den verkade ha en hel del kunder trots att den såg trist ut till det yttre och ligger ocentralt). Sivan nappade på idén och det visade sig vara en toppenpizzeria. Okej priser, riktigt kött på kebaben och lagom stora pizzor. Så det blev film med Irene Huss och kebabpizza. Trevligt och ovanligt eftersom vi inte ätit köppizza hemma mer än någon gång de sista åren.

Nu ska vi se nyheter och sedan fortsätta packa inför ny jobbarvecka. Du vet... restskatten omkullkastade mina långledighetsplaner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0