Utedag i solsken

De sista tre dagarna har det pratats om sämre väder. Moln och eventuellt regn har förutspåtts, men inte kommit. I stället har det varit sol och värme ända fram till i går kväll. Idag var det återigen sol när Sivan och jag begav oss ner på byn för att tvätta hennes bil. Vi tog svängen förbi sportaffären, braatthaaffären och möbelvaruhuset på hemvägen. Det enda jag fann var en grep. Det är lite trist när man har spenderbyxorna på och vill bränna lite pengar.

Väl hemma så byttes det däck på bilen och då fick jag se att två stycken må bytas under sommaren. Utgifter!



Sivan i sin tur hjälpte till och så tog hon fram de saker som ska säljas och ordnade fotografier på dessa, Därefter fick hon städdille och började samla sopor som låg slängda i närområdet. På en sträcka av ca 50 meter lyckades hon fylla en hel soppåse med skräp. ölburkar, ciggarettpaket, olika förpackningar och plast av alla de slag. Trist!



Nu har det börjat regna lite. Eller i alla fall droppar det lite då och då. Vi hade tänkt grilla till kvällen men får se hur det blir med vädret. Jag återkommer i den frågan..

Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Här har solen sprutat i backen hela dan.Lotta Å Peter komm på e.m. Efter en liten Wisky blev Peter taggad Å slet fram gräsklipparen Gissa om det blev fint.Nu väntar grillen på mig.Gissa om det ska smaka .Hällsa å kramar.

2008-04-26 @ 19:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0