Spismannen del 4 och 5

Så var det då dags igen. Mannen som inte kunde komma ihåg att han varit hos oss tre dagar tidigare skulle komma igen. Han hade beställt termostat och efter det sista samtalet med Sivan skulle han även byta tätning mellan luckan och själva ugnen.

Självklart var vi nöjda med det och kände att det troligen var det bästa vi kunde få till och eftersom spisen nu är två år så tänkte vi att den kommer ju hålla ytterligare en tid och får följa oss till Sverige.

För er som inte vet det så ska jag berätta att här i Norge så får man hålla med spis, diskmaskin, kyl och frys själv. Det är lite märkligt och en historia för sig då köken i lägenhet och hus ofta ser lite nödlösningsaktiga ut då det gapar tommar hål, eller bara finns en lång vägg där man har tänkt att det ska stå. Det är i princip aldrig integererat med övrig utrustning som i Sverige.

Nåväl, spismannen var det ja. Han skulle komma i torsdags och för er som regelbundet läser här så vet ni ju vad som skedde. Återigen var det tre dagar sedan den senaste kontakten och det hände precis detsamma igen. Han kom inte! Blev någon förvånad? Nej, inte jag, inte Sivan och säkert inte han heller. Sivan ringde igår och han förklarade då att (när han blev påmind om vem hon var och vad han skulle gjort det sista ha gjorde i torsdags) han återigen bara glömt bort det. Som den naturligaste sak i världen bara. Nytt möte sattes till idag klockan 15.

Döm om min förvåning när han kom! Strax efter klockan tre var han här och så satte han igång. Det må ha gått i ett hiskeligt huj, för klockan fyra var han borta och spisen åtgärdad. Nu ska vi bara se om historien slutar med detta eller om det blir en del 6. Jag blir väl inte förvånad i så fall.

I så fall återkommer jag. Till dess..... God middag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0