Sommartid

Nu har jag börjat på sommarschemat, vilket innebär att jag jobbar långa perioder för att sedan  vara ledig i ännu längre. Tyvärr för min del så innebär det att jag börjar mitt i den värsta schemaperioden. Jag har 10 nätter på fjorton dygn och sen fortsätter det i stort så under hela maj innan jag går på långledigt.

Det innebär att nu när det är så fint väder står jag oftast upp redan vid klockan 12. Jag lagar lite frukost och går ut i trädgården. Sen läser jag en bok och slår ihjäl ett par timmar. Jag kan också ägna mig åt lättare trädgårdsarbete om lusten faller på, eller bara ta en promenad.

Sen framåt eftermiddagen går jag in, äter och duschar för att sedan krypa ner i sängen ett par timmar till. Det brukar gå bra att somna. Men det är klart..... det är ju avhängigt en snäll sambo som accepterar att jag ligger och sover till och från hela dagen ibland. Snäll, det är just det hon är. Tack Sivan min levnadskamrat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0