Så var möblerna framme

I går kväll, sent, fick Sivan för sig att trädgårdsmöblerna skulle fram. Hon var överhuvudtaget väldigt på farta (som man säger här) och jag tror det beror på den förestående flytten. Jag undrar just hur det ska bli när det är två veckor kvar, eller ännu värre, en. Han har ju för tusan lust att packa redan nu.

image319

Nåväl, det var nog bra med trädgårdsmöblerna i alla fall. I dag har solen skinit hela dagen och det var toppenvarmt i trädgården. Så väl hemma från staden så åkte kortbyxorna fram, skjortan åkte av och så satte vi oss i solen.

Så småningom drog det ihop sig till lunch och då bjöd jag på lätt rostat bröd med tomat, gurka och tunn skivad kycklingfilé. På detta hällde jag matlagningsyoughurt som var blandad med en hel del smält honung i. Det hela toppades med färsk basilika.

Riktigt smaskens och det hade verkligen varit något att bjuda på. Jag ska försöka komma ihåg det till sommarens picknick ihop med goda vänner. Jag tog ett par fina kort också för att riktigt visa hur gott det var och hur trevligt vi hade det ute i solen i trädgården. Men så visade det sig dock att minneskortet återigen satt i datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0