På staden i solsken

Så var vi ner på byn för att ordna lite praktiskt. Sivan skulle gå på skatteetaten för att ordna personbevis och medan hon gjorde det så satte jag mig i solen en stund. Dom håller sedan tre månader (minst) på och gräver på gatan utanför. Det är nämligen fjärrvärme som ska läggas ner. När dessa kort togs räknade jag till totalt tretton man som stod, eller satt och hängde. Ingen, och det är sant, ingen jobbade förrän på slutet. Då tog en man en grävskopa och körde iväg. Han syns på bild nummer två. Tänkte bevisa på kort att en i alla fall rörde på sig.



Själv fick jag efter en stund i solen ett telefonsamtal från mäklare Björn. Har undrade om vi var intresserade av att flytta till första maj, vilket vi i och för siv var, men dock tackade nej till. Flyttdatum blir i stället den 30/6, vilket passade bättre för oss..

Så nu är vi äntligen på gång. Kvällen vigs åt flyttanmälningar, försäkringsfrågor, telefon och bredbandsbeställning. kontakt med bank osv. Det är skönt att vara på gång.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Undrar om Ni bor i et sydeuropeiskt land i stället för i Norden. Där brukar de ju vara nånga om att utföra arbetet. - Rolgt att höra att Ni har ett datum för flytt. - Kanske det inte gör så mycket att Du inte lyckas vaccinera Dig till sommaren. Ni hinner kanske inte med så mycket paddling när huset ska rustas. Kramar!

2008-04-16 @ 22:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0