Idag ringer vi Socialstyrelsen

Och det verkar vara just idag eftersom det hela tiden är upptaget. Det är vår och dom har säkert fullt upp med ansökningar om legitimationer. Det är just det som jag också ska pröva mig på.

Det är nämligen så att Sivan, min käresta och sambo ska bli svensk sjuksköterska och då måste hennes norska legitimation prövas av myndighet. I detta fall Socialstyrelsen. Det är ett litet problem mellan länderna Sverige, Norge, Danmark och Finland. Våra utbildningar ligger väldigt nära varandra så det är en ren formsak som ska finnas på stämplat papper. Så det är inte här hindret ligger.

Mitt problem består i att det finns två helt olika papper på internet. Båda pappren med helt olika frågor och i tillägg så ska dom ha 600 SEK för det ena och inget för det andra. Bara det får mig väl att känna att det i rimlighetens namn borde vara det första. Men så verkar det andra nyare på något vis. Så då är det bara att ta fram telefon och ringa.

Det visar sig då att det bara finns två handläggare på hela Socialstyrelsen. Inte mycket med tanke på att dom är ansvarig kontrollinstans för hela hälso & sjukvården.

Nåväl, jag ringer vidare och under tiden kan jag ju sitta här och knåpa lite. Sivan sover så jag har stilla aktiviteter idag.

God morgen på er!

Kommentarer
Postat av: Marie

Kikade runt här på din blogg, och vill bara säga hej! Jag kommer säkert tillbaka ;o)

2008-04-30 @ 12:14:32
URL: http://mariwi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0