Gör om, gör rätt, igen

Så går brunnen utanför vårt fönster in i en ny arbetsfas. Idag, tidig kom en stackars yngling i ett stort fordon med släpkärra påkopplad. På den hade han en maskin stod. Det visade sig att när han fått av den så fungerade den inte så han blev stående länge med diverse olika verktyg innan den till slut startade.

Det visade sig vara en helvetesmaskin, eller i alla fall bråkade den som en sådan lär göra. Den gick igång med ett vrål och sedan blev det bara värre och värre. Maskinen var konstruerad för att med en jättesågklinga såga upp tjock asfalt. Det var därför gutten var här. Han höll på med detta i fyra tiimar varav sågandet kanske varade i 20 min.

Resterade av tiden användes till att köra bilen fram och tillbaka (det är absolut säkert, han bara körde runt den ett par gånger) och sedan förstås skulle asfalten i kärran vilket jag inte betvivlar var slitigt.

Fast det är klart. Den mesta tiden tog nog när han åkte iväg någon timme, eller lite till (misstänker morgonfika), just efter att han fått igång maskinen.



När det var klart så ställde han upp en orange varningskon (dessutom bortom hålet) och åkte. Nu får vi se hur länge det dröjer innan det händer något igen.



Min kommentar blir:

Man pratar om effektivisering av offentlig verksamhet och jag tänker då på mitt område, sjukvården. Hade ett sjukhud skötts på ett sådant här sätt så vågar jag inte ens gissa vad politiker och allmänheten hade gjort med oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0