Ett erbjudande om jobb!

Som jag berättade i förra inlägget så var vi på personalavdelning för drygt en vecka sedan. Lite nerslagna gick vi därifrån och det kändes inte som det fanns någon lösning på jobb och bostad.

Ute på parkeringen så träffade jag på en gammal kollega från intensiven som gått över till någon form av samordnartjänst hos kommunen. Hon frågade vad jag skulle göra i sommar och när jag berättade vad som skett så fick jag förfrågan om jag inte kunde tänka mig att börja hos henne på kommunen.

Hon tyckte att min bakgrund skulle göra sig perfekt som kommunsjuksköterska och hon var tämligen säker på att dom kunde uppfylla de flesta villkor jag hade. Det lät intressant så jag sa att vi kunder återkomma i frågan.

Villkoren mina är ganska enkla. Bra lön, bostad, gärna fria resor, nattarbete och tillrättalagt schema för att kunna jobba intensivt när jag är här. Nu tror jag inte det vore så klokt att börja i kommunen. Det är att gå över ån efter vatten då det fortfarande är lika långt till jobbet. Det måste finnas något närare svenska gränsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0