Att ta massor av kort

Det är fördelen med en digitalkamera. Man tar inte ett eller två på samma motiv. Man tar tre, fyra eller fem. Kanske ännu fler om man tror att motivet är bra. Igår gjorde vi det och det är jag otroligt glad för idag.

Det var nämligen så att jag skulle ta ett par kort på en liten mus som dök upp och när jag knäpper som bäst så piper det i kameran. Det visar sig då att jag inte satt tillbaka minneskortet på morgonen efter att ha kikat på bilder i datorn.

Nu gjorde det inte så mycket. Det var synd på den lilla skogsmusen som satt efter husväggen och det var trist eftersom jag tog en del fina bilder på Sivan i solen. Men samtidigt så var jag glad att jag hade så många tagna bilder från igår. Dagen var ju ändå i stort sett en upprepning på gårdagen, fast det var varmare idag.

Här en bild på en förvirrad fjäril som kanske var lite väl tidig.

image316

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0