Semletur till Gamleby

- den 9 mars 2013, kl 17:43

 

Denna helg inbjöd Friluftsfrämjandet alla sina skridskomedlemmar till turer på de isar som plötsligt dök upp. I dag lördag, var det Gamlebyviken som fick ta emot två grupper åkare. Den ena gruppen tog sig upp mot Värmvik där man stoppade för fika och korvgrillning.

 

Den andra gruppen där jag själv medverkade bestod av fyra åkare vars tanke var att åka upp till Gamleby för att gå på Stagårds café och hembageri.

Det var ganska kylslaget i morse med kraftiga vindar från nordöst. Så det var med viss tvekan jag tog de första skären. Efter en liten stund hade vi dock fått upp värmen och som vinden låg höll vi som mest en fart på strax över 20 km/t. Solen höll sig i stort sett framme, men vi fick ett par snöflingor på oss.

 

Klockan hade just passerat 10 då vi var framme i hamnen i Gamleby. Vi stoppade skridskorna i våra ryggsäckar och begav oss fotledes in mot centrum där caféet ligger. Efter att ha ätit goda räksmörgåsar, semlor och druckit kaffe var det så dags att bege sig tillbaka ner till isen för hemfärd.

 

Den gick i gråväder och i kraftig motvind. Men det har vi redan lagt bakom oss och tänker i stället på den snabba resan upp och den goda lunchen.

 

/Håkan

 

Beklagar att det inte är några bilder idag, men jag har plötsligt inte tillåtelse att lasta upp så jag får återkomma när felet rättats till!

 

http://www.youtube.com/watch?v=SAIqVxcvcMo&feature=youtu.be


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0