Vår första VT-blogg

- den 14 februari 2013, kl 21:08
 
I och med det är kanske en presentation på sin plats. Friluftsfrämjandet Västervik har idag cirka 200 medlemmar och gemensamt för dessa är att de alla mer eller mindre gillar friluftsliv i olika grader. Det kan vara föräldern som barn själv varit med i Mulle eller Strövarna och som vill att de egna barnen ska få samma fina möjlighet till natur och friluftsupplevelse. Det kan vara den som gått i pension, eller som av annan anledning är ledig mitt i veckan och vill ut och vandra längs Tjustleden tillsammans med andra i samma situation.

Eller varför inte som jag och min fru? Nyinflyttade utan varken bekanta eller lokalkännedom. Paddelivriga, men skeptiska till att ge oss ut på öppet vatten i en skärgård som kommunen påstår har mer än 5000 öar. Det gav oss en fantastisk första sommar, tillsammans med kunniga ledare och nya kamrater som hjälpte oss tillrätta och svarade på våra frågor. Något som för vår del gav mersmak och blev en naturlig övergång till långfärdsskridskosektionens aktiviteter  när vintern kom.

Denna blogg skrivs av mig, Håkan Eriksson, ivrig natur och friluftsmänniska, sektionsledare för långfärdsskridsko, men också aktiv vandrare, kajakpaddlare och organisatör av främjandets powerwalkgrupp. Tanken är att berätta om vad vi gör i främjandet, men också allt annat mellan himmel och jord som rör just uteliv. Det kan vara tips på utrustning, förslag till turer eller vad man kan stoppa i matsäcken innan man sticker ut.  

Just nu befinner vi oss mitt i säsongen för skridskor så av naturliga orsaker blir det en del skridskoprat ett par veckor framåt. I nästa blogg kommer jag därmed berätta om vad vi gör denna årstid i skridskosektionen. Men även  lite kort om säkerhet och utrustning för att röra sig på sjöis.

/Håkan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0