Så var det dags för Blocket igen

I förra veckan lade jag åter ut annonsen på SAABen. Nu med sänkt pris och med skillnaden att jag inte heller lade ut telefonnummer. Detta för att slippa alla bilnasare som smsar och vill ge halva priset vid snabb affär. Likaså slipper man alla som inte kan ett ord svenska.

Hur gick det då ?

Ja, när det gällde att få bort alla oönskade gick det relativt bra. Till dags dato har det kanske varit ett tiotal som mailat sitt intresse och alla dessa förutom en ville osett bjuda på sistapris, dvs hälften av det begärda. Det fina är att jag slipper prata med dom utan bara öppnar mailet, säger jä..a idiot och så stänger jag och är färdig med det. Inga sms och heller inge telefonsamtal som ändå inte leder till något.

Jag läste en intressant insändare om Blocket där skribenten hade samma syn som mig på de som handlar. Prutare, snackare och folk som inga pengar har. Dessvärre finns det inte så många andra alternativ när man vill nå ut. Fast en sak är säker. Det var inte så här grundaren tänkte att det skulle bli.

Samma skribent menade också att svenskarna inte längre har pengar. Alla vill köpa ,men ingen vill, eller kan betala och det syns tydligen på annonserna. De ligger alltför länge trots låga priser och kanske är det så. Lågkonjunkturen har drabbat folk. Själv tycker jag det är förfärligt att det inte går att sälja en bil från 2003i toppskick utan att man nästan ska behöva ge bort den.

När denna är såld tillsammans med husvagnen hoppas jag verkligen att jag aldrig mer behöver sälja något mer via Blocket.


Apropå handla så har vi återigen fått en ny lågprisbutik. Dollarstore

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0