Full fart

Friluftslivet, upprustning och motionslivet har gått för fullt de sista två veckorna. Det har varit kajaktur, vandring och till det inlines, cykel och löpning. En aktivitet varje dag av fjorton så det är inte märkligt att det börjar kännas en viss trötthet i låren.

I går anmälde jag Siv och mig till Karhu run, ett motionslopp här i Västervik. Vi var inte hemma förra året men då det passar bra i tid så kör vi i år.  Dessutom går det i juli vilket innebär att vi har ytterligare två månader att slipa på formen. Vi börjar i kväll med inlines.

Jag har, eller rättare sagt håller på att starta upp en sidogren hos friluftsfrämjander med inlines. Jag tänker att den ska vara ett komplement till vinterns skridskoåkning. Till dags dato är det 7-8 stycken intresserade så i kväll blir det en runda på någon mil eller så. Såvida det inte blir regn såklart.

Mer om detta senare. Nu ska vi gå och hämta bilen som är på reparation. Det var en eller annan kontakt som skulle bytas under sätet. Det gäller alla 2012-modeller så det ska väl inte kosta något tänker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0