På Blocket igen

Efter att i går ha tvättat, dammsugit och vaxat två bilar var det så dags att lägga ut en annons igen. Jag har bloggat tidigare om detta fenomen, men det är ändå lika spännande varje gång. Eftersom det är otroligt många bilar ute och i alla prisklasser var jag helt införstådd med att det inte skulle bli anstormning efter vår gamla SAAB. Så blev det inte heller.

Det tog dock inte långa stunden innan det började komma sms. Som vanligt var det av blandad kvalitét. Men genomgående handlade alla om samma sak. Hur mycket kunde jag gå ner i pris. Kunde jag direkt lova att gå ner tiotusen?

Trots att jag vet hur det är på Blocket (idioterna verkar flockas) så kan jag inte låta bli att provoceras. Priset på bilen var inte högt, det var satt utifrån årsmodell och skick. Kanske jag hade kunnat förhandla något, men i utgångspunkt var det satt så alla skulle kunna vara nöjda. Att då, utan att ha ställt en enda fråga om varför priset var satt som det var. Att inte fråga om man kan komma och titta för att utifrån vad man sett ta en prat om priset, eller att inte ställa en enda fråga om bilens skick över telefon utan att ändå försöka pruta. Det ger en vink om vad det är för folk man får på tråden.

Därmed går det flesta kontaktet bort utan att jag svarar. Vi har ingen brådska och alla bilar är betalda så vi väntar och ser. Kanske han som ringde och vill komma över och kika i helgen är rätt köpare?


Vår gamla fina SAAB som vi åkt otroligt bra i under de tre år vi haft den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0