Nu har vi ledsnat

Svamp och annat skit fäster på vårt vita trä runt huset. Siv som av en eller annan anledning har tagit på sig att skura förtvivlar. Jag gör detsamma. För hon har bara hunnit skura bort allt det grå som sätter sig så börjar det om. Jag tror vi (hon) skulle behöva tvätta/skura 3-4 ånger per år för att det vita ska förbli vitt. Men nu får det vara nog.

Vi har pratat om det tidigare men inte kommit oss för. Men efter att ha varit borta hela sommaren förra året ser det jäkligare ut än någonsin och jag tvivlar på att det helt går att få bort, oavsett vad man gör. Därför aktualliserade vi frågan igen. Ska vi måla i en färg som svampen inte syns så väl på?

Sagt och gjort. Sivan ville ha brunt, jag grått och som vanligt fick hon fria händer. Det visade sig att det blev grått. Lite mörkare än jag tänkt, men jag tror det blir snyggt. Fösta omgången är klar och nu är det bara en kvar. Den tror jag hon tänker ta i morgon.

Själv har jag slipat kajak, grävt rabatter och jordförbättrat. Det var inte rikigt lika varmt idag som igår, men kolla himlen på bilden. Det har inte varit ett moln idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0