Att våga prova något nytt

I Västervik har vi blivit av med vår grekiska restaurang, men i stället har vi fått en sushirestaurang. Jag som inte är glad i fisk och speciellt inte den råa sorten har aldrig ätit sushi. Eftersom jag heller inte är glad i lax finns det ytterligare en anledning att inte prova.

Men eftersom så många männskor är otroligt glada i detta så tänkte jag att när vi nu fått en sådan, måste vi nog prova. Problemet var bara att Siv var ännu mera negativ än vad jag var. Det slutade med att jag fick lägga in veto och bestämma att så gör vi. Vi delar en portion och om det inte går att äta så lovade jag att bjuda Siv på McDonalds.

Väl där så visade det sig att dom hade vegitarisk. Siv beställde det och jag beställde en miniportion med åtta bitar. Vi tog maten med oss och gick upp till torget där vi satte oss i solen och åt. Mitt smakade jättebra även om laxen inte var favoriten. Men det bästa var att Siv tyckte det var jättegott och med sina pinnar smaskade i sig alltihop.

Det var definitift inte sista gången vi åt sushi...


Min räk- och laxsushi


Sivans vegetariska portion

Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!!!!

Hallå!!!!!

Har inte läst på två veckor,P.g,av semester.Mycke trevlig läsning tycker ja,Fisken med goda och starka såser tycker ja om.Hoppas ni har det bra,för det har vi.Väntar på idreresan om 14 dagar,ska bli kul det oxå.Krama frun,var rädda om er .KRAM.

2012-03-24 @ 18:46:45
Postat av: Anonym

Då önskar vi en god tur och att ni får toppenväder i Idre. Själva blir vi på campingen fram till sista april, med undantag ett par turer då jag ska kolla läget och posten...

2012-03-26 @ 22:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0