Snart är jag mångmiljonär!

Här om dagen fick jag två brev som var från utlandet. Det är lite spännande då det är ytterst sällan det kommer brev som inte är fönster på numera. Det allra mesta kommer som bekant mailledes. Det första var från Tyskland och var inte mer spännande än en bomavgift på 23 kronor från Norge. Där kan man tala om ekonomiskt vanvett. Att ha någon som sitter och läser in bilnumren och därefter luskar ut vilket land det är man kommer ifrån. Därefter sända kravet till Tyskland som i sin tur sänder in räkningen. Jag anar att det är försenelse och inkassokrav som gör att det är attraktivt att syssla med detta från Tyskland.

Det andra brevet var mer spännande!


Det var från Spanien, närmare bestämt Barcelona och det var advokat Domingo Gonzáles som var utsändare. Det visade sig vara som så att jag råkade ha samma efternamn som en avliden person i Spanien. Den avlidne hette Peter Håkan och alla vet ju att Eriksson är mitt förnamn och Håkan efternamnet. så även Mr Gonzáles.

Nu vill han driva sak i dödsboet där det råkar vara en god del pengar. Alldeles bestämt  6 950 000 €. I svenska kronor blir det så mycket att jag inte ens orkar räkna utan multiplicerar med 10 och ser att det kommer räcka till både Mr Gonzáles och mig. För det var just det då!

Mr Gonzáles måste dessvärre ge bort ca 20% av det möjliga arvet tillvvälgörenhet, men därefterså, därefter är det fritt fram att leva ett liv isus och dus för både den vänlige advokaten och mig. För han vill nämligen ha ca hälften för att göra allt jobb medan jag bara sitter och väntar.

Därefter är det mest praktiska ting såsom kontonummer och hur vi ska ta kontakt med varandra. Inte en rad som förskott eller så. Dessvärre anar/vet jag att det kommer sedan. För såklart.... detta är inte annat än vad vi till vanligt kallar Nigeriabrev i Sverige.

Förfärligt egentligen eftersom många månniskor hela tiden blir lurade av sådana här tilltag, men samtidigt lite kul att just jag fick ett en gång i livet. Dock ska man minnas det gamla visdomsordet. Låter det för bra för att vara sant, då är det definitivt inte sant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0