Ny blogg, jogging och arbetsbostaden

I går loggade jag in för att börja en ny blogg. Jag trodde först jag kommit fel för jag kände överhuvudtaget inte igen mig. Det fanns inte en enda sak som påminde om den blogg jag nu har hållit igång i fem år eller så. Det blev en god del letande, inloggande och klickande innan jag faktiskt insåg att jag var rätt ute.
 
Därmed blev det ingen blogg då utan tiden nyttjades i stället till att försöka komma på hur allt fungerade. Jag vet inte vad som blev bättre, men jag klarar i alla fall att få upp en text och en bild. Inte illa.
 
Jag har jobbat dag idag och därmed är det bara ett pass kvar innan jag vänder hemåt Västervik.Vädret s
om nästan hela sommaren har varit så trist här har denna vecka visat sig från den bättre sidan. Det har varit lite grått och det har kommit en god del regn, men det har också varit en del sol och finväder. Det är kalla nätter med några nätter där det bara varit 5-6 grader så bad i sjön kan man nog glömma.
 
Däremot har det varit toppen att vara ute och jogga. Eftersom jag är hemmastadd i området efter att ha bott här några år så är det kul att dra på sig joggingskorna och ta sig en tur på skogsstigar jag sprungit många gånger. Det är också kul att se vad som sker med naturen på 4 år.

Stora områden där det tidigare var stor tallskog är idag avverkade och det gick knappt att känna igen sig de första turerna. Några av stigarna som tidigare var breda och upptrampade är idag mer eller mindre igenväxta med gräs.När jag sedan idag skulle springa en längre sträcka visade det sig vara omöjligt. För där det tidigare var ett öppet landskap med flotta turstigar det det idag igenväxt med sly. Det var så högt att det gott och väl växte över huvudet och efter någon km var jag tvungen att vända och ta mig tillbaka då man inte såg någonting.
 
Trött blev jag i alla fall och nu står middagen i ugnen. Kvällen består av mat, disk, film och sedan sova. I morgon är det kvällsvakt och på tisdag hämtar jag upp Svärfar i Vikersund och så beger vi oss söderut. Härligt eftersom det väntas ett riktigt oväder på måndag. Då hoppas vi Västervik visar sig från sin bästa sida.
 
Hybeln, och hur man gör när något är fel här, det tar jag en annan gång!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0