Så är datorn igång igen

Tiden rinner iväg och inte blir det någon ordning på bloggandet. Siv som lagt nya golv på övervåningen här hemma har också flyttat ut min dator från tv-rummet. Något som förvårat mitt bloggande. En tid satt jag på morgonen och bloggade, vilket fungerade bra då. Sedan blev det alltmer förmiddag då Siv åt frukost och gjorde sig i ordning. Men då det sedan vi åter flyttade hem av någon anledning varit full fart med något hela tiden har inte heller det fungarat.

Jag tänkte då att jag skulle göra som i bröjan och sätta mig till kvällen, men då var det detta med datorflytten som var ursäkten. Siv har ställt in den stationära datorn på kontoret, vilket i och för sig var både vettigt och snyggt, men då försvann också möjligheten till uppkoppling om vi inte ville ha många, många meter med sladd över golvet. Den gamla datorn är nämligen inte utrustad med trådlöst modem.


Så visste jag att jag hade ett exernt modem låg kvar i Norge och därmed har allt fått bero tills vi fick hem det.

Så nu sitter jag här igen. Datorn är i gång. Jag har tömt bägge kamerorna på bilder och redigerat, slängt, sorterat i mappar efter år och månad och jag har därtill säkerhetskopierat alla bilder till den externa hårddisken jag har (något som jag trodde jag gjorde för inte så länge sedan, men som visade sig vara 18 månader sedan).

Att det inte blivit av nu är kort och gott att det är lite trist att sitta själv när man håller på, både med blogg och bilder och förr passade det bra då Siv såg på nyheterna. Nu ligger hon och läser med en katt på magen och ute blir det inte helt väder så då passar det bra.


Appropå väder så kommer det täta rapporter från Norge om skitväder. Mulet med regn och ingen imponerande värmed heller. Jag sade tidigt att jag trodde det återigen skulle bli en sommar, likadan som den förra året bjöd på och dessvärre verkar det som detta påstående besannas.

Då blir vi i alla fall glada att vara hemma i år. De som klagar på vädret här i Västervik skulle bara veta hur det kan se ut på andra ställen här i Norden och jag tror att man därmed skulle uppskatta Västerviks klimatzonsläge på ett annat vis. Det gör i alla fall vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0