Mot ljusare tider!

www.slovikacamping.no


Idag skriver vi den 13 februari och i morgon har dottern födelsedag. Tillika är det också alla hjärtans dag. Dessvärre är vi återigen i arbetsperiod och kan inte medverka på kalaset utan det får bli telefongratulationer även i år. Så är det med intensiva arbetsperioder.

Det var länge sedan jag bloggade och det beror på att det inte funnits ork eller inspiration. Jag har en längre tid tänkt att börja då jag saknat bloggen som en dagbok, men har inte funnit tiden att sätta mig ner. Inte för att jag haft så väldigt mycket runt mig de sista månaderna utan mer att få tillbaka rutinen att ta de minuter det tar. På något sätt har jag också drabbats av latheten och använder Facebook för små korta statusuppdateringar och den förbannade "gilla knappen".

Om ett par månader är det ett år sedan jag skrev regelbundet här. Denna period för ett år sedan bestod av matematiska beräkningar, pizzabak, experiment med olika bullar och andra menyrätter som man kunde ha i ett campngkök. I slutet av april var vi så igång och det mesta gick bättre än förväntat. Det kommer så småningom ett par bloggar om året som gått.

Det har varit en hektisk tid som inte på något sätt avskräckt oss. Sedan oktober har vi i stort sett hållit campingen helt stängd för tillfälliga gäster och de fasta har fått rå om allt själva. Vi har därmed kunnat sänka farten och bara ägna oss åt småfix, städning och lite snöskottning. Sivan har förstås skött en hel massa med telefonfix och olika företag som ska styras med. Vi har också hunnit vara hemma i Sverige en del. Här har det snöat i massor och gjort att vi bara fått ett par turer på skridskor, men i gengäld har vi även detta år fått möjlighet att ta på fjällskidorna och ta fantastiska turer ute på havet.

I helgen har det varkligen varit vårväder. Solen har lyst och färgat kinderna lite klädsamt bruna. Gårdagens skidtur till det yttre havsbandet var verkligen något extra. Ett gäng som blir sittandes på en kobbe med solen som steker, samtidigt som grillad korv över öppen eld intas tillsammans med varm dryck. Jag tror inte det kan bli så mycket bättre än så.

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!!!!

Äntligen igång,kul att läsa som vanligt.Härligt stt ni haft någolunda skapligt väder och kunnat varit ute och rört på er,Här är allt bra,de små sover Å växer,allt som det ska va.Strålande sol i dag så det blir nog några timmar på altanen i dag hoppas ja........Ha det Å hälsa frun,Kram.

2012-02-13 @ 10:30:28
Postat av: Christel

Välkommen tillbaka! Jag har själv återfått blogglusten och redan hunnit skriva fler bloggposter i år än vad jag gjorde under hela 2011 :)



Hälsningar Christel

2012-02-14 @ 21:18:16
URL: http://bjorkobloggar.blogspot.com/
Postat av: Håkan

Tusen tack Christel. Självklart har jag sedan du började full koll på din blogg :)

2012-02-14 @ 21:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0