GLAD PÅSK!


Dom som känner mig vet att ingen av våra stora helger betyder något för mig. Påsken är inget undantag. Därför är det extra kul att stå lite vid sidan av och betrakta andras bestyr. Som jag skrev i förra bloggen... Att utsätta sig för stillastående köer i massor av timmar för att man måste fira påsken på fjället. Att behöva trängas i butikerna veckan innan med alla som måste hamstra för att mat och dryck ska räcka över påsken. Här i Norge stänger nämligen alla butiker över helgen.

Sen vet jag inte vad follk flest gör, men jag ser alltför många som av en eller annan anledning använder hela påsken till att vara på fyllan. Fem dagar i rus där man bara såvitt hinner äta frukost innan det är på igen. Missförstå mig inte, alla har rätt att göra på sitt vis så länge det inte skadar andra, men jag vet i tusan. Är det så enkelt?

Annars har det vackra vädret lämnat oss för stunden. Det skulle vara skapligt över helgen, men vid lunch är fortfarande himlen mjölkgrå och det är fyra plusgrader i luften. Vi har gjort lite våffelsmet och har gott om kall öl för att sälja ute på terassen, men av det kommer det bli intet. Jag får väl äta upp allt själv och skölja ner med 40 liter öl!

Sivan är på jobb och det borde jag med ha varit. Det är extravakter vi pratar om med många tusen per dag eller natt. I stället tar jag en kopp kaffe och lägger mig på sofan och tittar på film.

God helg alla!

Kommentarer
Postat av: Christel

Trevlig helg och hoppas det inte är The Tree of Life du ska se ;)

2012-04-05 @ 19:24:09
URL: http://bjorkobloggar.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Tack detsamma! Nej, det var något så okomplicerat som Moneyball med Brad Pitt. Lättsam sportunderhållning på skärtorsdagen. Betyg 3,5

/Håkan

2012-04-05 @ 20:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0