Lågsäsong

Egentligen har vi varit påväg mot stängning ända sedan andra veckan i augusti. Det har dock varit en bra pågång av både campare och folk som vill ha hyttor. Därmed gjorde vi en kompromiss och stängde köket då skolorna började och kvar blev bara camping och kiosk.

De senaste två veckorna har det i stort sett bara varit lite försäljning till helgen och i övrigt stilla.

Dock noterar jag att när det ena minskar så ökar det andra. Det är i perioder inte en kotte här nu, framför allt i mittveckan. Däremot har jag noterat att trafiken är relativt  stor på campingen och då både dag och kvällstid. Vilka det är anar jag inte, eller rättare sagt så anar jag något, men vet inte helt.

Någon är säkert och hämtar en båt, någon annan hjälper säkert en bekant med att hämta ett eller annat som ska hem inför hösten. Någon är nyfiken på campingen och tar sig en tur i finvädret nu då det är lite stilla.

Så har vi dessvärre troligen en och annan annan också. Bovar och banditer. Rövare och kjeltringar som är ute efter att spana, stjäla eller bara ödelägga för andra. I sommar har vi haft ett par episoder med skadegörelse, några småtyverier och andra trista saker. Små saker som gör att man inte vet vem man ska lita på.

Jag noterade då vi själva var gäster här att det kunde smyga bilar genom campingen mitt i natten, även mitt i smällkalla vintern och även så sent som vid midnatt. Jag ser bara en lösning på detta. Det är att göra som i Sverige och låsa gästerna inne och de oönskade ute. En bom med passerkort och ska man in utan detta kort kostar det 50 kronor. 

Därmed vore saken löst. Det är bara det att det kostar en god del pengar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0