Mink till en päls eller så

Jag tror jag berättade att Siv och jag såg två minkar i onsdags på paddlingen. I går var vi återigen på paddeltur och nu med främjandet. Vi var en grupp på nio stycken som i stort sett paddlade samma tur som vi gjort tre dagar innan. NU var det en del nybörjare med och därmed blev turen lite mer skyddad inomskärs.

Eftersom jag lade ut bilder från onsdagsturen finns det inte anledning att göra om det då vädret var sämre igår. Mer moln, mindre sol, lägre temperatur och massor av vind. Trots detta var det varmt och skönt och dagen var som alltid toppenfin.

Vad som däremot hände var att när Siv och jag var ensamma nere vid vattnet vid kajakförrådet ropade Siv på mig. Jag vände mig om och hon pkade och visade en mink. En liten söt krabat som kom skuttande i strandkanten fram till ca två meter innan oss. Där stoppade han och det verkade som han tänkte en stund på vilken väg han skulle ta, innan han hoppade ner i vattnet och simmade runt en liten vassrugge, för att på andra sidan ta sig upp på land och fortsätta sin väg mot, för oss, okända mål.


Denna gång hann jag få upp kameran och få en bild av Minken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0