Googlebilen är i stan

Idag har vi mest ägnat oss åt småplock. En snabb titt i VT visade att det var raggmunksdag på flera av stadens lunchrestauranger och eftersom jag skulle på ögonkontroll klockan 15 kunde vi slå samman flera saker under en och samma cykeltur.

Vi bestämde oss för att äta i bowlinghallen, men det visade sig att 100 pensionärer också hade bestämt att just de hade stadens bästa lunch. Det var helt fullt och till det en jättelång kö av gott vuxna som var sugna på raggmunk med fläsk och lingonsylt. Vi funderade i tio sekunder innan vi beslutade oss för att åka vidare ut mot Lysingsbadet och Söderköket som hade detsamma på sin meny. De har bara buffé till salladsbordet, men har å andra sidan fräschare sallad och kanske godare mat. I alla fall till vanligt.


Det gamla fängelset är nu ombyggt till vandrarhem och kafé

Nu fanns det ingen hemlagad raggmunk (vilket de upplyste om och som fick Sivan att hoppa av) och därmed valde jag gulaschgryta, vilket på sätt och vis var ett misstag. Det var lite för mycket spiskummin för min smak och jag är säker på att min egen gulasch är betydligt godare. Hur som helst blev jag mätt och belåten och vi cyklade vidare.

Vi åkte som vanligt olika vägar och kan vi åker vi vägar vi aldrig åkt på tidigare. Det är i huvudsak trädgårdar och hus vi tittar på för att få inspiration och en uppfattning om vad det är för hus vi vill ha om vi en eller annan dag säljer detta. Tillslut var vi nere i centrum där vi belv sittande en bra stund på en bänk för att lyssna och titta på folk.


Googlebilen är i stan. Undrar när vi får se de bilderna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0