Söndag igen

Sedan sista inlägget har det just inte hänt något här i Norge. Den planerade skidturen ställdes in då vi försov oss å det våldsammaste på morgonen. Vi vaknade klockan halv elva och insåg att det bara skulle bli ett par tmmar i backen så därmed omplanerade vi och gjorde i stället Hönefoss.

Där fann jag en del fina reapriser på bl a ullunderställ och fleecetröjor. Som jag tidigare berättat så har Norge helt andra reapriser, gärna med halva priset på ordinarie. Jag fann också en butik som sålde Fjällrven. Här hade man 20& på hela sortimentet och jag passade då på att köpa en härlig tröja/jacka till kalla dagar.

På jobbet har det varit full fart hela helgen. Det tycks ha dykt upp billigt knark i stan, vilket märks genom ständiga överdoseringar och självmordsförsök. Trist och ett riktigt skitjobb men man får försöka tänka på människan bakom detta och den tragik det egentligen handlar om. Vi har nu en natt kvar innan måndagen som är ledig. Tisdag satser vi på skidor så får vi se om vi klarar att stå upp tidigt.

Temperaturen ligger stabilt på minus 6 grader och katterna är i stort sett inne hela tiden. Det är bara Desmo som springer lite in och ut. Dom har varit fantastiska nu på dagarna när vi sovit. Kanske det beror på att vi sänker temparaturen till dryga 17 grader och då vill dom mest ligga i sängvärmen med oss. Det går helt fint det.


På kvällen går vi tillsammans upp oh diskar och då passar.....


Desmo på att bli med, Ligger gärna på skötbordet och väntar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0