Födelsedagskalas

Igår regnade det mest hela dagen. Det ena vi gjorde var att vi gick upp till ICA för att handla. Det är en promenad på dryga 35 minuter i var riktning, så vi var riktigt våta när vi kom hem.  Vi bestämde att strunta i löven som skulle krattas och i stället ta en totalstädning av huset. Sagt och gjort. Sivan plockade, jag våtdammade. Hon dammsög och jag torkade golven. Det tog oss ett par timmar!

Mitt i allt kom Sivan på vad vi glömt. Desmos födelsedag!

Alla vet säkert om det men jag förklarar eftersom jag har en del nytillkomna läsare. Desmo är vårt yngsta hemmavarande barn (mest Sivs såklart) och är en viltfärgad, kastrerad Abessinierkatt. Han hade sin födelsedag igår och det var nu tre pår sedan hans norska mamma klämde ut honom.

Det är svårt att tro att han bara är tre år då det känns som om han alltid har varit med oss. Hemma, eller i Norge eller ute på resa, Desmo är nästan alltid med. Det har naturligtvis präglat honom och gjort honom till den tuffa och nyfikna katt han idag är.

Det blev ingen tårta för honom. Han är ju lite för glad i mat och skulle bli alltför tjock. Nej, i stället fick han lite blötfoder av Sivan och lite extra kos. Det fick räcka för en liten katt som fyller tre år.

Nu packar vi golfbagar och sticker ut en tur eftersom det är både uppehåll och torrt.


Vilar ut i solen


Slappandes på soffan


Spanar på fåglar genom fönstret


Övervakar popcornsmaskinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0